fbpx

MENTORFORLØB FOR TEENAGERE

SÅDAN FÅR DU DIN TEENAGER IGENNEM UDDANNELSE PÅ TRODS AF STRESS OG ANGST

1 års intenst mentorforløb for teenagere og forældre, 

der vil sikre et succesfuldt skoleår 2019/2020

arrow-down

STUDIE MENTOR I SKOLEÅRET 2019/2020

Jeg fortæller her lidt om min historie og om hvordan alle familier har deres udfordringer at kæmpe med og at nogen familier bare har brug for ekstra hjælp...

5 min 29 sek

25 % af Danmarks unge lider af stress under uddannelse og alt for mange falder fra uddannelsen eller pendler imellem uddannelser.


Skolevægring er nærmest blevet et normalt fænomen, som betyder at flere og flere unge ganske enkelt ikke kommer i skole pga. stress og angst.


Her kommer en løsning, der giver dig chancen for at give din teenager støtte henover det kommende skoleår.


Ikke til det faglige, men til det følelsesmæssige og sociale.

Og ikke mindst til at præge motivation og styrke selvværdet.

24
Days
13
Hours
13
Minutes
40
Seconds

DU ER HER FORDI...

... du er en bekymret forælder til en teenager, som du er bange for ikke kommer igennem skolen og uddannelse pga. stress eller angst.


Genkender du fx. dette scenarie:

Du er forælder til en teenager, som tilbringer langt størstedelen af sin tid på sit værelse med nedrullede gardiner og lyset slukket.

Der er maximalt lys fra skærmen på en telefon, hvor billeder og video suser over skærmen fra diverse sociale medier eller online spil som forgår i en lukket verden med et headset parkeret konstant på øregangene.


Det er lettest at gemme sig, men deprimerende at følge den perfekte verden udenfor.

Det er svært at føle sig ensom og det er svært at følge med... og det er lettest at blive hjemme! 


DET SKAL VÆRE SLUT...

... med at bekymre sig og din teenager skal helskindet igennem det kommende skoleår.


HVIS ALT DET HER VIRKER BEKENDT...

SÅ FORTVIVL IKKE!


Der er en grund til, at du ikke selv lykkes med at guide din teenager igennem en svær tid:

DU ER MOR ELLER FAR

Det er bare ikke det samme at hjælpe sit eget barn, for du er den man kan blive vred på og være grim overfor og stadig blive elsket betingelsesløst!

Og sådan skal det være!


Den gode nyhed er, at jeg kan hjælpe imens du bare kan få lov til at være mor eller far... og så giver jeg dig desuden nogle redskaber og noget forståelse, som du kan arbejde videre med.


DER ER 100% VÆRDI HVIS DU KAN GENKENDE DETTE HOS DIN TEENAGER:

Lav energi

Træthed

Søvnudfordringer

Lavt selvværd

Lav motivation

Dårlige kostvaner

Humørsvingninger

Sociale udfordringer

Bekymring for fremtiden

Mangel på daglig struktur

Dårlige skærmvaner

Lave tanker om sig selv

Konfliktsøgende

Fysiske symptomer som fx. hovedpine fremprovokeret af overtænkning

Perfektionisme

arrow-down


20 personlige samtaler, livline på sms og mail samt 4 fede bonusser


MENTOR STØTTE

VARIGHED:

11 MÅNEDER

Fra august 2019 - juni 2020 er der 20 timers personlig samtale.

Enten online eller fysisk på mit kontor.


Værdi: 15.600 kr.


EKSTRA LIVLINE

VARIGHED:

11 MÅNEDER

Fra august 2019 - juni 2020 er der ubegrænset kommunikation på sms og email.

En livline du ikke vil undvære.


Værdi: 5000 kr.

4 FEDE BONUSSER​​​

BONUS 1

ONLINE FORÆLDREKURSUS OMKRING TRIVSEL

VARIGHED:

EVIGHEDSADGANG

For at du kan støtte din teenager bedst muligt i hjemmet, vil du få adgang til mit online kursus omkring trivsel hos teenagere.


Du vil have evighedsadgang til dette kursus.


Værdi: 2000 kr.

BONUS 2

STØTTEGRUPPE PÅ FACEBOOK MED DE ANDRE 

VARIGHED:

11 MÅNEDER

Teenagerne får en hemmelig gruppe på Facebook, hvor de kan dele erfaringer med hinanden og stille spørgsmål til mig.


Efter endt forløb kan gruppen stadig bestå.


Værdi: 1000 kr.

BONUS 3

ONLINE KURSUS OMKRING EKSAMENSANGST

VARIGHED:

EVIGHEDSADGANG

I starten af 2020 lancerer jeg et online kursus i håndtering af eksamensangst, så alle bliver klar til en god afslutning på skoleåret.


Værdi: 1000 kr.

BONUS 4

FYSISK HYGGELIGT MØDE MED DE ANDRE TEENS

VARIGHED:

1 DAG

Til foråret 2020 arrangeres et fysisk møde med resten af gruppen.

En dag med hygge, sjov, mad og venskab.


Værdi: 1000 kr.

SAMLET VÆRDI: 

25.600 KR

SPAR: 9.603 KR

INDTIL 31. JULI

15997 KR.

HVEM ER MENTOREN?


Ergoterapeut & Trivselskonsulent

Susanne Søndergaard - Ergoterapeut og Trivselskonsulent for børn og unge. Med speciale inden for angst, stress og diagnoser som ADHD og Autisme.


Jeg har siden 2001 arbejdet specialiseret med sårbare unge og guidet et utal af unge igennem ungdomsuddannelse på trods af hårde betingelser.


Jeg er særligt uddannet til at arbejde med angst og giver de unge mennesker redskaber til at forstå sammenhængen imellem deres tanker, følelser og den måde de kommer til at indrette livet efter disse.


Tværfagligt har jeg stor erfaring med at deltage i møder med studievejledere, lærere, læger ol.


I mit arbejde med de unge og deres familier, anerkendes jeg særligt for mit imødekommende og tillidsskabende væsen.


Samtaler er ikke kun for samtalens skyld - jeg arbejder for at se synlige resultater og arbejder derfor i høj grad med målsætninger.


Glæder mig til at hjælpe din teenager og din familie til større glæde og ro i maven.


Susanne Søndergaard

Via dette 1 årige mentorforløb vil jeg guide din teenager igennem min personlige

TEEN TRIVSEL MODEL.
Dette er for at sikre, at vi har undersøgt og arbejdet med de mest hyppige årsager til mistrivsel, der fremprovokerer tilstande som stress og angst.

Tillid handler om emner, som det personlige netværk og venskaber.

Ligeledes om at skabe tillidsfuld kommunikation og være åben for forandring.

Robusthed handler om, at ruste teenageren til at kunne komme igennem livsepisoder, som kan være belastende, meningsløse og hårde.

I situationer hvor fx. mobning og skolestress, er en del af hverdagen, er det super vigtigt at arbejde med robusthed, for at ruste teenageren til at håndtere situationen bedst muligt.

Initiativet hos teenagere kan ofte være lidt svært at få øje på, i hvert fald hvis man spørger os forældre.

Derfor er det vigtigt, at arbejde med balancen imellem teenagerens daglige aktiviteter og se på selvstændigheden.

Ligeledes er det vigtigt at se på teenagerens talenter og dyrke disse, da det er vigtigt med lyspunkter i en hverdag, der kan være tung af stress og angst.

At kunne sætte mål for noget teenageren gerne vil opnå og blive belønnet, er en vigtig del af processen.

Vaner er lig med forandring og det skal der til i denne proces.

Når noget ikke virker, er vi nødt til at gøre noget andet og ved teenagere, er det ofte søvn, sundhed og skærme, det kan blive nødvendigt at kigge nærmere på.

Lavt selvværd er for det meste en tro følgesvend, når vi taler om stress og angst.

For at komme dette til livs, skal teenageren lære en masse om at håndtere tanker, følelser og handlinger og arbejde med respekten for sig selv og andre.

Det sker ofte, at teenageren bliver fanget i det vi kalder offerrollen. En rolle hvor skyld placeres hos andre end sig selv. I mange tilfælde, kan det være reelt nok, men man kommer desværre ingen vegne som offer.

Derfor skal vi omkring hvordan man slipper offerrollen, når man har en diagnose eller en tilstand som angst og stress.

Der skal skabes forståelse og accept og tages ansvar.


Ved dårlig trivsel, bliver læring ofte en udfordring.

Vi skal arbejde med at skabe et sundt læringsmiljø og lære at tage ansvar for egen læring, herunder at være aktiv og stille spørgsmål, som ofte er en kæmpe udfordring, for teenagere, der er perfektionistiske og har præstationsangst.

Og så er der jo eksamen i slutningen af skoleåret, som vi skal arbejde hen imod bliver en god oplevelse.

arrow-down

HVAD ANDRE SIGER OM FORLØB HOS TEEN TRIVSEL

quote-right

Anonym

Troede aldrig jeg skulle gennemføre og bestå min fagprøve...

Da jeg mødte Susanne, kunne jeg ikke stå op om morgenen for at komme i skole. Jeg ville helst være for mig selv, uden nogen kom til mig. Nu i dag, har jeg bestået min eksamen som salgsassistent, og kan nu for første gang sige, jeg har gennemført noget. (Uddannelsesmæssigt)


Jeg fandt ud af, hvis jeg ikke selv ville, så kom jeg ingen vegne. Susanne gav mig viljen til at komme op fra “det sorte hul” og gjorde at jeg nu i dag ikke er depressiv, og har fået værktøjer til, hvordan jeg skal håndtere min angst i forskellige situationer.


Jeg har altid været et indelukket menneske, og har haft svært ved at lukke nye mennesker ind i mit liv. Jeg har førhen snakket med psykologer, hvor de ikke har givet mig noget jeg kunne arbejde med, for at få det bedre. Og derfor var jeg meget skeptisk for, om det her ville hjælpe.


Jeg vil anbefale forløbet til alle der roder med noget. Lige meget om det er problemer derhjemme, eller svære diagnoser, så hjælper det altid at have en at snakke med, som ikke nødvendigvis altid er venner eller familie. Fordelen ved at have en mentor er, at man kan ringe og skrive, når det skal være, og så er Susanne der til at hjælpe.

Christine

quote-right

Anonym

Jeg havde svært ved at se en mening med livet...

Jeg kæmper meget med angst og depression og har fået hjælp af Susanne til at udfordre og udvikle mig selv.


Jeg har lært, at selvom alting synes at være sort, er der altid lys forenden. Men det er kun dig selv der kan finde det. Jeg havde svært ved at se en mening med livet, men Susanne har hjulpet mig med at finde min indre fighter.


Susanne har hjulpet mig til at forstå, at man ikke kan hjælpe nogen der ikke vil hjælpes. Og selvom man ikke er enig i de ting man gør bliver man nogle gange bare nødt til at give slip, også selvom det er nogen man holder af.


Jeg har lært at det er OK, at man på dårlige dage tillader sig selv mærke hvad det er der gør ondt, og så enten komme videre eller arbejde på det.

Og jeg har lært, at prøve at lade være med at gå så meget op i hvordan andre ser mig og at

sige fra.


Jeg var virkelig bange for om Susanne kunne hjælpe mig, da jeg tidligere har haft en anden mentor, som slet ikke forstod mig. Men det gør Susanne.


Jeg vil anbefale forløbet til alle der roder med noget. Lige meget om det er problemer derhjemme, eller svære diagnoser, så hjælper det altid at have en at snakke med, som ikke nødvendigvis altid er venner eller familie.


Fordelen ved at have en mentor er, at man kan ringe og skrive, når det skal være, og så er Susanne der til at hjælpe.

Kristina

NÅR DIN TEENAGER (OG DU...) HAR TAGET REJSEN IGENNEM HELE NÆSTE SKOLEÅR, VIL DU OPLEVE AT...


TEENAGEREN har lært at kommunikere positivt og vælge venner med omhu.

DU har lært hvordan du kan skabe en positiv dialog med din teenager og støtte i svære relationer.


TEENAGEREN vil være i stand til at sige til og fra i rette tid og tage ansvar for egne handlinger.

DU vil vide, hvornår og hvordan du skal støtte din teenager i svære situationer.


TEENAGEREN vil kende sine daglige aktiviteter, samt kende vigtigheden af selvstændighed og måden til at nå det man drømmer om.

DU vil være udrustet med redskaber, til at udfordre din teenager på den fede måde.


TEENAGEREN vil forstå vigtigheden af vaner og konsekvensen af dårlige vaner.

DU vil være i stand til at guide og påvirke din teenager til gode vaner.


TEENAGEREN vil vide præcist hvordan der skal arbejdes med selvværdet.

DU vil have alle forudsætninger for at forstå processen bag skabelsen af et stærkt selvværd.


TEENAGEREN vil kunne trække sig selv ud af en offerrolle på trods af meget modstand og evt. diagnoser.

DU vil vide hvorfor denne process er så vigtig og at du også skal øve dig.


TEENAGEREN vil have de bedste forudsætninger for læring og en succesfuld eksamen.

DU vil vide præcis hvordan du kan være den bedste støtte.


HVAD KAN DU FORVENTE AF FORLØBET?

Større success med uddannelse

Mere glæde og positiv energi i hverdagen

Færre konflikter i hjemmet

arrow-down

HVORDAN ER DETTE BEDRE END ANDRE FORLØB?

Efter hvad jeg ved af, så findes der ikke andre lignende mentorforløb.


Typisk modtager skoleelever primært hjælp til faglige udfordringer op til 9. og 10. klasses eksamen eller i forbindelse med at gennemføre en ungdomsuddannelse.


Men der er i de seneste år opstået en meget uheldig udvikling i de unges mentale helbred og deres sociale adfærd. Derfor ses i voldsom øgning i tilfælde med stress, angst og depression og støtte fra landets kommuner, kan man kigge langt efter, hvis ikke man har en svær diagnose.


Igennem 15 år er jeg kommet på de lokale uddannelsesinstitutioner, for at guide unge til at gennemføre uddannelse.

Jeg har mulighed for deltagelse i samtaler med studievejledere og indgå i et forældre samarbejde.

Jeg kan tilbyde bred erfaring i at tilrettelægge en god daglig struktur og arbejde med vaneændringer, som gavner en presset eller stresset hverdag.

Og jeg kan tilbyde en værktøjskasse til at arbejde med angst og styrkelse af selvværd.


Hos mig bytter vi ikke blot en times samtale for et antal kroner og øre... Jeg har sammensat et forløb, som dækker et behov for helt personlige og private samtaler, samtidig med at der er et tilbud om at "følges" med andre i en lignende situation.

Det at være i en gruppe giver fællesskabsfølelse og nye venskaber.


Du som forælder bliver ikke holdt ude af dette forløb, da du får din helt egen adgang til et forældre kursus omkring teenage trivsel. Her tager jeg dig igennem min helt egen TRIVSELS model, som støtter dig i, at støtte din teenager.


Og ikke nok med det... Hvor finder du en ekstern HOTLINE, som din teenager kan sms´e til, når lokummet brænder?

SKAL DIN TEENAGER VÆRE DEN NÆSTE TIL AT GÅ EN LYS FREMTID I MØDE?

For at få én af de 15 studie mentor pladser, skal du trykke på knappen herunder.


Vælg om du vil betale hele beløbet med det samme eller vælge ratebetaling.


Derefter modtager du en bekræftelse på mail.


Der åbnes adgang til et personligt online deltagerområde med jeres egen personlige kode. 


Adgang til online kurser kommer løbende - der er evighedsadgang og kan ses når du har tid og i små bidder.


Der vil åbnes adgang til Facebook gruppe 1. august.


De første samtaler kan planlægges med det samme og afholdes efter 1. august ca. hver 14.dag og jeg skal nok tage ansvar for at få sat en aftale i stand.


Vores fysiske hyggedag i foråret planlægges i fællesskab, når vi nærmer os.


Hvis du har brug for en snak inden du beslutter dig, kan du ringe på telefon 60962205.


arrow-down

STADIG I TVIVL OM DU SKAL SLÅ TIL?
HER HAR DU 4 GODE GRUNDE TIL AT GIVE DIN TEENAGER EN MENTOR...

Ofte går tvivlen på, om teenageren overhovedet vil deltage.


Og ja, det kan være en udfordring, fordi de ikke ved hvad det er de siger ja til.


Men du ved bedst og hvis du så meget som overvejer dette forløb, så er det nok fordi der er et behov - og det er DIT ansvar at tage handling for at hjælpe din teenager.


Og jeg lover, at hvis vi finder grund til inden for den første måned at afbryde forløbet, så får du pengene retur, på betingelse af, at I har givet det en chance på minimum 2 samtaler og at online materiale ikke er blevet downloadet.

Kommunerne hjælper ofte kun i yderste nødstilfælde med mentorløsninger, dvs. der skal som oftest være en dokumenteret diagnose og ofte er det ikke engang nok.


Derfor bliver ansvaret placeret på familiens og i særdeleshed dig som forælder.


Dit barn er dit guld og en tidlig indsats vil gøre en forskel på sigt.


Sæt hjælpen ind, før skaden bliver større.

Succesoplevelser er en gave for livet og for selvværdet.


Hvad vil det være værd, at din teenager kan arbejde sig ud af angst og stress og lære at tage ansvar for sin egen fremtid, ved at få øje på sine ressourcer og talenter?


Der er ikke noget der piner os mere end når vores børn ikke trives.


Her er din chance for at gøre noget andet end du plejer.

Pengene er ofte et issue... og ja, det er ret "unfair", at vi i Danmark ikke altid kan få den hjælp fra det offentlige der er behov for.


ENIG!


Men sådan er det... og du skal se dette som en investering i dit barns fremtid. Nøjagtigt som når du sender dem til sport og på efterskole.


Og ved du hvad? Jeg har gjort det nemmere for dig... for du kan betale i rater, så du ikke skal smide hele beløbet nu, for jeg ved det kan være voldsomt svært for rigtig mange.


Når du bestiller, vil du se et par forskellige løsninger på ratebetaling og ellers lave en personlig løsning sammen med mig ved at ringe på 60 96 22 05.

Jeg er så klar til at hjælpe min teenager

>